Close

Facebook ADS – co to?

Obecnie Facebook to nie tylko największy portal społecznościowy na świecie, ale również bardzo ważna sieć reklamy online. Przedsiębiorcy działający zarówno w przestrzeni online oraz w tradycyjnym, stacjonarnym biznesie, mogą wykorzystać potencjał Facebooka do promocji swojego biznesu. Skala wykorzystania tego portalu może być bardzo duża, zwłaszcza, gdy weźmie się pod uwagę jego popularność oraz liczbę użytkowników. Szacuje się, że w samej Polsce to około 20 milionów osób. Dotrzeć do nich można za pomocą Facebook ADS. Co to jest?

Czym jest Facebook ADS?

Facebook ADS to ogólna nazwa dla kampanii reklamowych, które prowadzone są za pomocą tego medium społecznościowego. Obecnie nazwa ta obejmuje również systemy reklamowe w sieciach powiązanych, w tym między innymi na Instagramie, czy też Messengerze. Do prowadzenia kampanii reklamowych w portalu niezbędne jest wykorzystywanie narzędzia Facebook Ads Manager. To Manager Reklam, który umożliwia precyzyjne targetowanie, czy też profilowanie grupy odbiorców, tworzenie kreacji reklamowych oraz zarządzanie budżetem. Narzędzie to umożliwia również tworzenie reklam dopasowanych do kanałów, gdzie będę publikowane, ponieważ inaczej będą wyglądały w Messengerze i Instagramie, niż bezpośrednio na FB. 

Jak działa system reklamowy Facebook ADS?

Cały system reklamowy Facebook ADS opiera się na zasadzie aukcji reklamowych. Reklamodawcy ustalają budżet reklamowy i kwotą, którą chcą przeznaczyć na jedno wyświetlenie reklamy użytkownikowi ze swojej grupy docelowej. Następnie w oparciu o to oraz specjalny algorytm, Facebook wybiera osoby, którym wyświetla się kreacja reklamowa. Wpływ na widoczność reklam ma nie tylko cena na aukcji, ale również algorytm, według którego ustala się potencjał reakcji danej osoby na komunikat. Dodatkowym czynnikiem jest oczywiście jakość reklamy oraz jej zgodność z regulaminem portalu. 

W związku z tym, o sukcesie decyduje nie tylko budżet, ale również jakość wykonanej kreacji reklamowej oraz jej optymalizacja pod kątem potrzeb użytkowników oraz algorytmów Facebooka. Manager Reklam umożliwia publikacje różnego rodzaju reklam, w tym między innymi grafik, postów, czy też karuzeli składających się z kilku kafelków, a także materiałów wideo. 

Zalety prowadzenia kampanii reklamowych Facebook ADS

Prowadzenie marketingu w oparciu o Facebooka ma bardzo wiele zalet. Przede wszystkim, dzięki profilowaniu grupy odbiorców możecie precyzyjnie określić komu będą wyświetlały się Wasze reklamy. W ramach tej strategii wybieracie odpowiedni przedział wiekowy, płeć, stanowisko, czy też obszar terytorialny. Ten ostatni jest kluczowy przy prowadzeniu biznesu w punkcie stacjonarnym. Dla reklamodawców kluczowe jest również śledzenie preferencji klientów, a algorytm Google potrafi dopasować reklamy pod kątem polubień, komentarzy, czy śledzonych przez dane osoby profili. Dzięki temu można zoptymalizować wydatkowanie budżetu reklamowego oraz sprawić, że każda złotówka będzie dobrze zainwestowana. 

Dodatkowym atutem są stosunkowo tanie koszty prowadzenia kampanii marketingowej oraz jej wysoka skuteczność. Przy dobrze sprofilowanej grupie docelowej oraz wysokiej jakości reklam, mogą one wpłynąć na znaczny wzrost biznesu. Prowadzenie kampanii w Facebook ADS jest bardzo intuicyjne i z łatwością można mierzyć jej skuteczność w komunikacji do sektora B2B oraz do klienta indywidualnego. Obecnie reklamy w portalu stały się jednym z pierwszych wyborów reklamodawców. Jeżeli jeszcze tego nie robicie, to warto się nad tym zastanowić. W przypadku wątpliwości, zapraszamy do kontaktu z naszymi ekspertami.

18 października, 2021 In Programowanie