Close

Na czym polega pozycjonowanie SEO?

Prowadzenie działań marketingowym w większości sektorów to podstawa i jeden z głównych fundamentów. Znaczna część przedsiębiorców obecna jest również w przestrzeni online, gdzie stara się budować wizerunek i rozpoznawalność marki, a także dotrzeć kanałami online do potencjalnych klientów. To sprawia, że obecnie marketing online jest dynamicznie rozwijającą się dziedziną i warto na niego stawiać. W ramach marketingu online możecie natknąć na skrót SEO. W tym artykule przedstawimy Wam, czym jest pozycjonowanie SEO i jak może wpłynąć na wzrost Waszego biznesu.

Czym jest SEO i pozycjonowanie?

Skrót SEO pochodzi od angielskich słów Search Engine Optimization. Oznacza to optymalizowanie stron internetowych pod kątem ich wyższego pozycjonowania w organicznych wynikach wyszukiwania. Działania marketingowe związane z SEO wchodzą w zakres SEM, czyli marketingu w wyszukiwarkach internetowych. Pozycjonowanie strony wpływa na jej wyświetlenia w sieci. Im wyższa pozycja w rankingu, tym większe szanse, że pozyskanie klientów bez prowadzenia kampanii reklamowych. W wielu branżach, taka forma działalności stanowi ważną część przychodową. Dla większości firm celem prowadzonych działań SEO jest dostanie się do TOP 10 wyników wyszukiwania, czyli na pierwszą stronę w wyszukiwarce Google.

Co wpływa na pozycjonowanie strony internetowej?

Wpływ na pozycjonowanie strony internetowej w sieci ma kilka czynników. Przede wszystkim witryna powinna być w pełni dostosowana do potrzeb użytkowników, czyli musi zawierać merytoryczne informacje oraz być prosta w nawigacji. Dzięki temu roboty Google przyznają jej wyższy ranking. Oczywiście sam widok strony to nie wszystko. Co jeszcze się liczy?

W przypadku działań SEO, kluczową rolę odgrywają umieszczane na stronie internetowej treści. Algorytm Google wskazuje na to, jakie frazy i słowa kluczowe są najczęściej wyszukiwane przez klientów i jednocześnie powinny znajdować się w treści artykułów, blogów lub zakładek. Tekst powinien być spójny i nasycony odpowiednią ilością słów kluczowych, które mają bezpośredni wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

Ponadto każdy z tekstów powinien być podzielony na odpowiednie bloki, które najczęściej składają się z kilku zdań. Taki podział tekstu wpływa na jego czytelność i jednocześnie większe zainteresowanie odwiedzających stronę. Duże ściany tekstu działają odstraszająco, dlatego starajcie się ich unikać w swoim contencie. Poza podziałem tekstu na bloki, liczy się również podkreślenie słów kluczowych, wykorzystywanie ich w nagłówkach oraz wplatanie w tekst jakościowych linków.

Dlaczego warto być wysoko w wynikach wyszukiwania?

Pozycjonowanie stron internetowych ma bezpośredni wpływ na miejsce zajmowane w wynikach wyszukiwania. W nich zdecydowanie warto być wysoko, ponieważ niesie to za sobą określone korzyści dla danej firmy lub właściciela portalu. Od pozycji w rankingu Google, zależy to jak wiele osób trafi na naszą stronę z bezpłatnych wyszukiwań.

Oczywiście stworzenie treści i optymalizacja strony mogą generować określone koszty i wymagać sumienności, jednak dobrze prowadzona i wysoko pozycjonowana witryna może być prawdziwym magnesem na klientów, których koszt pozyskania będzie wówczas znikomy. Dużym sukcesem jest już dostanie się do TOP 10 wyników wyszukiwania i z reguły do tego dąży znaczna część firm działających w przestrzeni online. Jeżeli zastanawiałeś się, czy w Twojej firmie warto postawić na SEO i pozycjonowanie, to zdecydowanie tak.

18 października, 2021 In Programowanie